برای یادگیری موثرتر، یادداشت برداری دیجیتال را کنار بگذارید

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- توصیه پژوهشگران به دانش آموزان این است تا برای یادگیری مؤثر، به جای استفاده از ابزارهای دیجیتالی چون گوشی های هوشمند و لپ تاپ، در یادداشت برداری از کاغذ و قلم استفاده نمایند.

برای یادگیری موثرتر، یادداشت برداری دیجیتال را کنار بگذارید

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران، اگر می خواهید مهارت خود در یادداشت برداری را تقویت کنید، نخستین گام این است که لپ تاپ خود را کنار بگذارید. درست است که در عصر فناوری و فناوری های پیشرفته به سر می بریم اما پژوهش های صورت گرفته حاکی از آن است که اگر به جای توسل به فناوری از روش قدیمی کاغذ و قلم بهره ببرید، بیشتر و مؤثرتر یاد می گیرید.

دانشمندان با آنالیز چندین داوطلب که از تد تاک ها نت برداری می کردند، دریافتند افرادی که از کاغذ و قلم برای یادداشت برداری استفاده می نمایند، به مراتب درک عمیق و جامع تری نسبت به مطالب دارند.

شرح علمی این امر آن است که وقتی با دست یادداشت برداری می کنید، نمی توانید تک تک کلمات را ثبت کنید بنابراین ناچار خواهید شد تا مهم ترین و در اولویت ترین مطالب را برای یادداشت انتخاب کنید.

دومین توصیه مهم در یادداشت برداری که به تائید علمی نیز رسیده، این است که هر چیزی که می شنوید را عیناً یادداشت نکنید و در عوض از نت ها برای نظم بخشیدن به اطلاعاتی که در حال فراگیری آن هستید، بهره ببرید.

به عقیده پژوهشگران، برای یادگیری حداکثری بهتر است در مرحله بعد به جای دوباره خوانی نت ها، از آن ها برای محک دوره ای اطلاعات بهره ببرید.

به گفته جان دانلسکی رهبر تیم تحقیقاتی که راهبردهای مختلف یادگیری را از زاویه علمی مورد بازبینی قرار داده است، دوباره خوانی و هایلایت کردن های دانش آموزان کمکی به یادگیری و عملکرد آن ها نمی کند. جایگزینی دوباره خوانی با محک های دوره ای اطلاعات ورودی، یادگیری دانش آموزان را بهبود می بخشد.

به گزارش انجمن روانشناسی انگلستان، تنها 50 درصد از دانش آموزان به صورت دوره ای اطلاعات خود را محک می زنند،40 درصد از آن ها نت های خود را طبقه بندی نمی نمایند و نیمی از آن ها با لپ تاپ یادداشت برداری می نمایند. این به معنای آن است که با رعایت این تکنیک های اثبات شده یادداشت برداری، نیمی از دانش آموزان می توانند در کمترین زمان عملکرد خود را تقویت نمایند.

علمی**9418** 1055

italyro.ir: ایتالیا: سفر به سرزمین لئوناردو داوینچی، سفر به رم، ونیز، فلورانس و میلان

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز: مجله خبری و تکنولوژی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20513

به "برای یادگیری موثرتر، یادداشت برداری دیجیتال را کنار بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای یادگیری موثرتر، یادداشت برداری دیجیتال را کنار بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید