راهنمای گشت های شهری تور روسیه با خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران

برای سفر به روسیه یکی از بهترین زمان ها فصل های بهار و تابستان است، در طول این دو فصل شرایط آب و هوایی در حد ایده آل خود واقع شده است و برای کسانی که اهل پیاده روی در خیابان ها و کشف بناها و جاذبه های تاریخی مختلف هستند گزینه بسیار خوبی محسوب می گردد. دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ از برترین شهرهای توریستی این سرزمین پهناور هستند و تنوع فرهنگی و سنت های مختلف در این دو شهر نمایان گر کل کشور روسیه است. از همین رو خبرنگاران تورهایی متنوعی را به دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ طراحی نموده است که شما بتوانید در طی 8 روز برترین و بهترین جاذبه های گردشگری این دو شهر که نماد کشور روسیه هستند را مشاهده کنید. ما هم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا هدایت از گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران خدمتتان ارائه دهیم.

راهنمای گشت های شهری تور روسیه با خبرنگاران

با توجه به این که گفتیم هم اکنون شرایط مناسبی برای سفر به روسیه است آژانس مسافرتی خبرنگاران تورهای متنوعی را برای کسانی که می خواهند به شهر روسیه سفر نمایند ارائه نموده است تا شما عزیزان هر کدام از مواردی که برایتان مناسب تر بود و بیشتر مایل بودید را انتخاب کنید و سفری خاطره انگیزی را تجربه کنید.

گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران در دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ

گشت های شهر سنت پترزبورگ

  • بازدید از کاخ پترهوف (بازدید از پارک ها و فواره ها)، خلیج فنلاند، کلیسای کازان و خیابان نوسکی، نمای بیرونی کلیسای خون مقدس
  • گشت کامل موزه ارمیتاژ و کاخ زمستانی، بازدید از تندیس نیکلای اول، میدان اسحاق، نمای بیرونی کیسای اسحاق، نمای بیرونی قلعه پتروپاول، میدان قصر و بازدید از تندیس پتر کبیر

گشت های شهر مسکو

  • بازدید از نمای بیرونی آرامگاه لنین، محوطه و کلیساهای کرملین، شاه توپ و شاه زنگ، کلیسای جامع عیسی منجی، پارک پیروزی، تپه وارابیف (تپه گنجشک ها، بام مسکو)، نمای بیرونی دانشگاه مسکو
  • بازدید از مترو مسکو، گشت با مترو، نمای بیرونی کلیسای واسیلی مقدس، میدان سرخ، نقطه صفر، آرامگاه سرباز گمنام، باغ الکساندر، میدان مانژ، پارک پیروزی، بازدید از خیابان آربات قدیم، نمای بیرونی ساختمان وزارت امور خارجه

مختصر توضیحی درباره جاذبه های گشت شهری تور روسیه

کاخ پترهوف

به طور کلی پترهوف به عنوان محلی برای سکونت پادشاهان سابق روسیه محسوب می شده است؛ کاخی در این منطقه وجود دارد که به دستور پتر کبیر به منظور تجسم روسیه به عنوان قدرت بزرگ اروپایی نیز ساخته شد.

کلیسای کازان

یکی دیگر از گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران کلیسای کازان است. کلیسای کازان یکی از معروف ترین کلیساهای مسکو است و بازدیدنمایندگان زیادی در این شهر دارا می باشد. این سازه با نام کلیسای بانوی ما از کازان نیز در شهر مسکو شناخته می گردد و برای اولین چوب بنا نهادن آن را یکی از شاهزادگان روسی به نام دمیتری پوژارسکی پس از پیروزی مسکو بر ارتش لهستان و لیتوانی در سال 1612 قرار داد.

کلیسای جامع عیسی منجی

در بخش شمالی رودخانه مسکو در نزدیکی کاخ کرملین بلندترین کلیسای ارتدوکس دنیا نهفته است، کلیسایی به نام کلیسای مسیح منجی که وقتی که به آن نگاه می کنید این طور به نظر می رسد که قرن ها سن دارد و بسیار قدیمی است ولی این کلیسا در سال 2000 ساخته شده است.

خیابان نوسکی

هر شهری یک الی دو خیابان دارد که بسیار معروف است، در شهر مسکو روسیه هم خیابانی به نام نوسکی جز خیابان های اصلی این شهر است و در بخش تاریخی شهری قرار گرفته است و از ایستگاه قطار مسکو تا صومعه الکساندر نوسکی کشیده شده است. در ابتدا این خیابان در واقع ابتدای جاده ای به شهر باستانی نووگورود بود تا اینکه بعدها با ساختمان های زیبا، خیابان های پهن و پل های دیدنی تزیین شد و خیلی زود به یک مرکز در حال رشد تبدیل شد. خیابان نوسکی یکی از گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

تپه وارابیف

یکی دیگر از گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران بازدید از تپه های گنجشک مسکو است. در میان این باغ و تپه سرسبز، مکانی شاد، مفرح و دل انگیز فراهم شده تا ساکنین مسکو مخصوصا دانش آموزان، دوچرخه سواران، زوج های جوان و عروس و دامادها و حتی توریست ها در آن قدم بزنند.

قلعه پتروپاول

یکی از نخستین آثار معماری شهر سنت پترزبورگ قلعه پتروپاول است. این قلعه به دستور پتر کبیر در سال 1703 میلادی در امتداد رودخانه ای به نام نیوا ساخته شده است.

موزه ارمیتاژ

یک مجموعه بی نظیر در شهر سنت پترزبورگ که شامل آثار هنری بسیار غنی و سلطنتی به نام ارمیتاژ وجود دارد. این مجموعه بی نظیر از 5 ساختمان مجزا که به هم متصل هستند ساخته شده و شامل کاخ زمستانی، آرمیتاژ کوچک، آرمیتاژ قدیمی، آرمیتاژ جدید و تئاتر آرمیتاژ می گردد؛ موزه ارمیتاژ از بهترین گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران است که حتما از آن بازدید خواهید کرد.

کاخ زمستانی

یکی از جذاب ترین قصرهای روسیه کاخ زمستانی در سنت پترزبورگ است، کاخی باشکوه که از جذابیت و طراحی خیره نماینده چیزی کم ندارد و امروز به بخشی از موزه آرمیتاژ تبدیل شده است. یکی از جذابیت های سفر به روسیه بازدید از موزه های جذابی است که هنردوستان زیادی را به روسیه می کشانند.

تندیس نیکلای اول

در میدان معروف اسحاق مقدس سنت پترزبورگ، مجسمه ای برنزی از نیکلای اول که حاکمی درست کار و از جمله متفکران کشور روسیه بود نیز به چشم می خورد. این تندیس برنزی سوار بر اسب به تصویر می کشید و در طی سال های 1856 تا 1859 معماری به نام آگوست دو مونفران ساخته شد.

میدان اسحاق

میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ یکی از اصلی ترین میادین این شهر روسی است و از آن به عنوان جاییکه میزبان برترین و بهترین شاهکارهای معماری روسی در قرن های نوزدهم و بیستم همراه یاد می گردد. بناهایی مشهور و جاودانه نظیر کاخ مارینیسکی، کلیسای سنت ایزاک، هتل استوریا و هتل انجلتور که هر کدام برای خود داستانی دارد.

میدان قصر

میدان قصر (Castle Square)، میدانی تاریخی در شهر ورشو است که دقیقا در روبروی قلعه سلطنتی واقع شده است. این میدان که کم و بیش ظاهری مثلثی شکل دارد ستون یادبود زیبایی را در مرکز خود جای داده و اطرافش را خانه های تاریخی زیادی احاطه نموده است.

کلیسای خون مقدس

کلیسایی معروف در شهر سنت پترزبورگ که از معروف ترین ها هم است، کلیسای خون مقدس است. این کلیسا البته نام های دیگری نظیر قیام مسیح دارا می باشد. ساخت بنای کلیسا در سال 1883 به دستور الکساندر سوم، به عنوان یادبودی برای پدرش، تزار الکساندر دوم و در محل ترور او آغاز شد. تزار الکساندر دوم همان کسی بود که در سال 1861 قانون منع رعیت داری در روسیه را تصویب کرد.

میدان سرخ

یکی دیگر از جاذبه هایی که در گشت های شهری تور روسیه خبرنگاران می توانید از آن بازدید کنید، میدان سرخ است. این میدان مانند دیگر میدان های معروف کشورهای مختلف نظیر پلازای اسپانیا یا فوروم رومی مکانی برای گردهمایی مردم شهر می باشد. البته این میدان با ساختمان ها و بناهای تاریخی که در خود دارد بسیار در شهر مسکو معروف می باشد.

باغ الکساندر

باغ الکساندر (Alexander Gardens) در مرکز مسکو واقع شده است، محلی آرام با چمنزارهایی سرسبز که در بین آن ها فواره ها و مجسمه های جذابی برپا شده و یکی از بهترین جاها برای تفریح و استراحت است. در این پارک شانس این را دارید تا با فرهنگ مردم و اهالی مسکو بیشتر آشنا شوید چون هر روز هزاران عابر از مسیرها و پیاده روهای این باغ عبور می نمایند.

خیابان آربات قدیم

شاید این خیابان بطور مطلق پر از بناهای یادبود تاریخی نباشد اما فضای بسیار سرزنده و متغیری دارد. از سال 1986 به بعد، خیابان آربات مسکو کامل مخصوص عابران پیاده شد و در نتیجه نقاشان و هنرمندان زیادی را جذب خود کرد. چه بومی این شهر باشید چه بخواهید به عنوان یک توریست از این خیابان دیدن کنید، مطمئن باشید یک چیز بسیار جالب در آن پیدا خواهید کرد.

italyro.ir: ایتالیا: سفر به سرزمین لئوناردو داوینچی، سفر به رم، ونیز، فلورانس و میلان

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز: مجله خبری و تکنولوژی

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24209

به "راهنمای گشت های شهری تور روسیه با خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گشت های شهری تور روسیه با خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید