چطور با برطرف خجولی پیروز شویم؟

به گزارش مجله سرگرمی، خجولی و کم رویی، یکی از بزرگ ترین موانع موفقیت است. وقتی خجول باشیم، فرصت ها را از دست می دهیم. اعتماد به نفسمان پایین می آید و در نتیجه مسیرمان از کامیابی ها دور می گردد.

چطور با برطرف خجولی پیروز شویم؟

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام بیشتر از یک، در زندگی هرکس، تعداد شانس ها و فرصت های طلایی، محدود هستند. اگر قاپیدن این شانس ها را بلد نباشیم، مثل 98 درصد مردم، باید عمری معمولی زندگی کنیم و اجازه دهیم چیزی که استحقاقش را داریم، از کفمان برود.

شاید به این نکته توجه ننموده باشید که حتی داشتن تخصص، مهارت و دانش کافی برای پیروزیت کافی نیست. همه ما می دانیم که حتی اگر ایده ها، تولیدات و توانمندی های فوق العاده ای داشته باشیم اما بلد نباشیم آن را با بیان خود به دیگران ارائه کنیم، نتیجه ای نخواهیم گرفت. مخصوصاً وقتی بدانیم انسان های بی رحمی که از خجول بودن ما سو استفاده می نمایند، کم نیستند.

فرصت ها منتظر نمی مانند...

چه بسیار افراد درجه یک و با سوادی که تنها به خاطر خجولی نتوانسته اند ظرفیت های واقعی شان را به دیگران نشان دهند. شاید خود شما هم از جمله کسانی باشید که در خود پتانسیل فراوانی سراغ دارید، اما خیلی از جاها جرأت ظهور آن ها را پیدا ننموده اید و نتوانسته اید آن ها را اظهار کنید. مثلاً در تصویر زیر می بینیم کسی که ماشین آخرین سیستم طراحی نموده، به دلیل خجولی نمی تواند آن را نشان بقیه بدهد. در حالی که احترام نمایندگان چرخ، با شهامت اختراعشان رد در معرض دید گذاشته اند.

برطرف خجولی و کم رویی، یکی از بهترین مهارت هایی است که البته در کتاب های خودیاری و بهبود فردی کمتر به آن پرداخته شده است. زمانی که رفتار قاطعانه و اخلاقی را بیاموزید، زندگی فوق العاده با شهامتی را تجربه خواهید کرد! یعنی:

- کنترل زندگی خود را در دست خواهید گرفت.

- به دیگران اجازه نمی دهید که به شما شکل بدهند.

- خواهید دانست که چه چیزی حق شماست و چطور باید برای رسیدن به آن کوشش کنید.

- حتی اگر نخواهید برای حق خود کوشش کنید، احساس خوب و راحتی خواهید داشت.

- کمتر چیزی می تواند شما را ناراحت کند.

و....

فن بیان چه ارتباطی با برطرف خجولی و پیروزیت دارد؟

قدم بعدی برای پیروزیت، فن بیان قوی است. اتفاقاً به این مهارت هم آن طور که باید و شاید، پرداخته نمی گردد. ما در طول روز همیشه در حال ارتباط برقرار کردن هستیم. بخش بزرگی از ارتباطات ما به وسیله صحبت کردن و گوش دادن تشکیل می گردد. فن بیان که قوی گردد، ارتباطات بهبود پیدا می نماید. ارتباطات که بهبود پیدا کند، اعتماد به نفس و عزت نفس ما هم زیاد می گردد و در نتیجه فرصت ها از دستمان نمی رود. نه تنها فرصت ها و شانس ها را از دست نمی دهیم، بلکه هر روز فرصت های بیشتری برای خود به وجود می آوریم.

یکی از اساتید فن بیان، بهبود و توسعه فردی، برایان تریسی است. آقای تریسی از مشهورترین سخنرانان و مربیان خودیاری است و ده ها جلد کتاب نوشته که میلیون ها جلد آن به فروخته شده است. او در بیش از 80 کشور و شش قاره دنیا کار نموده است. او به چهار زبان مختلف مسلط است و یک پیغام ساده دارد: من اعتقاد دارم به وسیله یادگیری و استفاده از توانایی هایتان، از پس هر مسئله ای در زندگی برمی آیید، بر هر مانعی غلبه می کنید و به هر هدفی دست پیدا می کنید.

یکی از راه های پیروز شدن، الهام دریافت و استفاده از تجربه افراد بزرگ است. داستان زندگی این مرد بزرگ، به ما یاری می نماید تا از او الهام بگیریم و راه و روش او را در پیش گیریم.

انتهای رپرتاژ خبری

italyro.ir: ایتالیا: سفر به سرزمین لئوناردو داوینچی، سفر به رم، ونیز، فلورانس و میلان

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز: مجله خبری و تکنولوژی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22760

به "چطور با برطرف خجولی پیروز شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با برطرف خجولی پیروز شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید