کتاب بازاریابی بین المللی پیشرفته منتشر شد

به گزارش مجله سرگرمی، کتاب بازاریابی بین المللی پیشرفته تألیف پروفسور علی صنایعی، استاد تمام دانشگاه اصفهان و احمد سلیمی و با پیشگفتاری از پرویز درگی، مدرس دانشگاه و رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب بازاریابی بین المللی پیشرفته منتشر شد

بازاریابی بین المللی چیست و چه تفاوتهایی با بازاریابی داخلی دارد؟ پاسخ این پرسش و بسیاری پرسشهای دیگر را در این کتاب بخوانید.

این کتاب، برخلاف بسیاری از کتابهای موجود در بازار، تألیفی است و نه ترجمه ای و مؤلفان سعی نموده اند تا مبتنی بر بازار ایران و شرایط و مختصات آن در تعامل با بازارهای بین المللی، بسیاری از مسائل مهم بازاریابی بین المللی را به صورت کاربردی برای خواننده ایرانی مطرح نمایند. کتاب حاوی 9 فصل است که بخوبی کوشش نموده تا ابعاد و مختصات بازاریابی بین المللی را توضیح دهد و در آن به موضوعات زیر پرداخته شده است.

در فصل اول، محرکهای اساسی تأثیرگذار بر بازاریابی بین الملل و چالشهایی که پیش روی بازاریابان بین الملل واقع شده است، مورد بحث واقع شده است. فصل دوم، به مدیریت محصول و برند در عرصه بازارهای بین الملل اختصاص یافته است. در فصل سوم، با عنایت به گسترش و رشد روزافزون بخش خدمات در اقتصاد جهانی، موضوع بازاریابی خدمات در عرصه بازارهای بین المللی تشریح شده است. موضوعات مرتبط با تبلیغات، ترفیع و فروش محصولات در بازارهای بین المللی در فصل چهارم مورد آنالیز قرار گرفته است. فصل پنجم، به تاکتیکها و استراتژیهای قیمتگذاری، و فصل ششم به مباحث توزیع و حمل ونقل در عرصه جهانی اختصاص یافته است. با توجه به اهمیت روزافزون ارتباطات و گسترش فزاینده شبکه های اجتماعی و نقش آن در ارتباطات بین المللی، فصل هفتم به این موضوع اختصاص یافته است. در فصل هشتم، با عنایت به مطرح شدن موضوع تجربه مشتری طی دهه های اخیر، به این موضوع پرداخته شده است. در پایان، فصل نهم کتاب به موضوع گسترش پدیده جهانی گرایی و اهمیت استانداردهای ایزو اختصاص یافته است.

  • چند پیشنهاد برای مطالعه کتاب

1. کتاب حاضر در فصلهای کاملا مجزا و کاربردی، سعی بر آن دارد که مبتنی بر احتیاج مخاطب خود، راه چاره و دستورالعمل ارائه دهد. از این رو، اگر شما خدمات صادر می کنید، می توانید بدون هیچ مقدمه و توضیحی، مستقیما به سراغ فصل سوم کتاب بروید و پاسخ پرسشهای خود را بیابید. همچنین اگر کالا صادر می کنید و در مرزهای خارج از کشور به دنبال جایگاهی مناسب برای محصول خود هستید، می توانید فصل دوم و پنجم را توأمان مطالعه کنید.

بدین رو هیچ ضرورتی ندارد که کتاب حاضر از ابتدا تا پایان و به طور منظم از فصلهای آغازین مطالعه گردد. بلکه، هرکسی در هر حرفه و صنعتی می تواند از هرکجای کتاب که مورد احتیاجش است، اقدام به خواندن کند، بی آنکه خللی در درک و دریافت مفاهیم اصلی برایش پدید آید.

2. در انتها هر فصل، خلاصه ای از مهمترین مطالب فصل آورده شده است که می توان در شرایط مختلف، بی هیچ مقدمه و تفصیلی، بلافاصله به آن مراجعه کرد و در کوتاهترین زمان ممکن، جواب گرفت.

3. بعضی مطالب کتاب، کارکردی فراتر از بازاریابی بین المللی دارد که مدیران بازاریابی و فروش می توانند از آن در موارد مشابه داخلی نیز بهره مند شوند. از آن جمله می توان به فصل ششم با عنوان توزیع و لجستیک در عرصه جهانی، فصل هفتم با عنوان ارتباطات و شبکه های اجتماعی، فصل هشتم با عنوان مدیریت تجربه مشتری در بازارهای بین المللی و فصل نهم اشاره نمود که استانداردهای ایزو را معرفی می نماید.

بدین رو خواننده می تواند با مطالعه این فصلها، از محتوای آن برای استفاده داخلی نیز بخوبی بهره مند گردد.

italyro.ir: ایتالیا: سفر به سرزمین لئوناردو داوینچی، سفر به رم، ونیز، فلورانس و میلان

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز: مجله خبری و تکنولوژی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11491

به "کتاب بازاریابی بین المللی پیشرفته منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب بازاریابی بین المللی پیشرفته منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید